maskpostB

مطالب آموزشی پزشکی

maskpostB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱- انواع چیپس ها:

نمک فراوان موجود در چیبس نه تنها موجب از دست دادن آب بدن می شود بلکه چیبس حاوی مقادیر بالایی از چربی نیز می باشد. همچنین باعث تشنگی و عطش کودک می شود.

۲- پفک:

مصرف پفک ها به علت داشتن رنگدانه های مصنوعی به کودکان زیر ۲ سال توصیه نمی شود. استفاده از روغن با ترانس بالا در تهیه پفک باعث افزایش وزن، چربی خون ، آسیب دیدن کلیه ها، تجمع آب در بدن، تورم بافت ها و در نهایت بیماری های قلبی عروقی می شود.

۳- کره بادام زمینی:

با وجود اینکه کره بادام زمینی سرشار از پتاسیم، پروتئین و فیبر است. با این حال چسبندگی آن می تواند باعث رسوبات و مشکلات دهان و دندان برای کودک شود

۴- نوشابه های گاز دار:

همانطور که می دانید پزشکان تأکید زیادی روی عدم مصرف نوشابه ها  برای بزرگترها دارند چه رسد به کودکان و نوزادان که آنها را در آینده با مشکلات گوارشی مواجه خواهد نمود. پس هرگز به نوزاد خود نوشیدنی های مصنوعی و فرآوری شده ندهید.

۵- ماهی:

همانطور که می دانید ماهی برای پوست، قلب، و موی یک فرد بالغ مفید است. با این حال، ماهی می تواند باعث تحریک آلرژی و آثار منفی روی کودکان شود. غذاهای دریای که مقدار بالایی جیوه دارند نیز برای سلامت کودک بسیار خطرناک هستند. مادران خوراکی‌هایی همچون ماهی را تا ۲ سالگی به کودک خود نباید بدهند زیرا آنزیم گوراشی کودک آمادگی هضم آن را ندارد.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۳/۱۸
  • سمیرا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی