maskpostB

مطالب آموزشی پزشکی

maskpostB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱- استراحت ناکافی مادر
این موضوع یکی از دلایل مهم در کاهش شیر مادر می باشد و وقتی که شما نوزادی دارید که شب ها به راحتی نمی خوابد قطعا استراحت کافی نخواهید داشت. باید برای این منظور سعی کنید شب ها زودتر بخوابید (خواب بین ساعات ۱۰ تا ۲ بیش از ۳ برابر موثرتر از بقیه ساعات شب است!) و از طرفی حتما سعی کنید روزها چرت بزنید.
۲- مشکلات هورمونی مادر
مشکلاتی مانند سندرم پلی کیستیک تخمدان، دیابت، تیروئید بالا یا پایین ، فشار خون بالا یا مشکلات هورمونی باعث سخت باردار شدن می شود. هر یک از ابن عوامل باعث تولید کم شیر می شود زیرا تولید شیر به سیگنال های هورمونی فرستاده شده به سینه وابسته است. در برخی موارد با درمان مشکل می توان تولید شیر را افزایش داد اما مصرف شیر خشک نیز لازم است. مشاور شیردهی نیز به شما کمک می کند.
۳- قرص های زردی یا هنگام زایمان
مادر هیچگاه به این نکته توجه نمی کند که قرص های استفاده شده در هنگام درد زایمان بر توانایی نوزاد در شیر خوردن تاثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد تاثیر قرص ها تا یک ماه باقی می ماند. زردی نوزاد باعث خوابالو بودن نوزاد می شود بنابراین برای شیر خوردن بیدار نمی شود. در این حالت باید شیر را بدوشید. هنگامی که زردی برطرف شد و قرص ها از سیستم بدن نوزاد خارج شد می توانید به خوبی به او شیر بدهید و به شیر دوشیدن نیز نیازی نیست.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۳/۱۸
  • سمیرا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی